پاورپوینت خلاصه کتاب بیوشیمی عمومی تالیف حبیب اله ناظم

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود پاورپوینت با موضوع خلاصه کتاب بیوشیمی عمومی تالیف حبیب اله ناظم،
در قالب ppt و در 248 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
آب لازمه وجود موجودات زنده و متداولترين حلالهاست. آب در واكنشهاي اكسيداسيون و احياء و به حالت يونهايH+ وOH- در ايجاد موازنه اسيد-باز و سرانجام به بركت انرژي حركتي ذراتش در ايجاد فشار اسمزي و به جريان انداختن تبادلات حياتي بين مايعات ياخته‌اي و برون‌ياخته‌اي نقش اساسي برعهده دارد. آب كل بدن را آب تام مي‌نامند كه به دو دسته تقسيم مي شود : آب درون سلولي و اب برون سلولي.
طبق تعريف برونشتد اسيد جسمي است كه اگر در حلالي حل شود يون هيدروژن (H+) توليد نمايد بر همين اساس باز جسمي است كه در اثر حل شدن در حلال توليد يون هيدروكسيل (OH-) مي‌كند و در نتيجه يك پذيرنده يون هيدروژن محسوب مي‌گردد. بر حسب تعريف بروشند، فعاليت و يا قدرت اسيدي يك اسيد به ميزان يونهاي هيدروژن آزاد شده توسط آن اسيد بستگي دارد. برحسب تعريف، عكس لگاريتم غلظت يونهاي هيدروژن در يك محلول را PH آن محلول مي‌نامند.
Ka را اصطلاحاً ثابت يونيزاسيون (يونش) نامند. و معرف قدرت اسيدي است. به عبارت ديگر هر چه مقدار Ka بيشتر باشد مويد غلظت بالاتر يون هيدروژن است كه در نتيجه اسيد مربوطه قوي‌تر است. براي سهولت عمل Ka را بصورت Pka نشان مي‌دهند. بنابراين هر چه مقدار Pka كمتر باشد اسيد قوي‌تر خواهد بود.




دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 5296 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 248

حجم فایل:5,584 کیلوبایت

 قیمت: 70,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 248 اسلاید، قابل ویرایش.