تحقیق حماسه غدیر

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع حماسه غدیر،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امام در روز, پنج ساعت از آفتاب بالا آمده, به منبر بر آمد در آغاز, خداي را ستايش كرد, آنگونه كه چونان ستايشي, از آن پيش, كس نشنيده بود. و ثنايي گفت خداوند را كه ديگران نيارسته بودند ثنا گفتن. از اين خطبه آنچه در خاطر راويان ماند اينست:
خداوند را سپاس كه سپاس را در عين بي نيازي از سپاسگزاران, وسيله اي ساخت براي اذعان خلق به پروردگار او, و سببي افزوني رحمت را, و راهي روشن, آن كس را, كه فضل بيشتر او را خواهان باشد.
من گواهي مي دهم كه جز الله, معبودي نيست. اوست يگانه و بي نياز ونيز گواهي مي دهم كه محمد بنده اوست و فرستاده او. در ازل, به علم خويش, او را از ميان خلقها همه برگزيد و در ميان پيامبران نيز مرتبه اي والا بخشيد, تا از سوي خداوند امر و نهي كند. خداوند در رساندن احكام خود, محمد را به جاي خويش قرار داد. خداوند خود به چشمها ديده نشود, و به خاطر ها درنگنجد, و در لايه هاي پيچيده گمانها و پندارهاي انسان جاي نگيرد. آري خدايي نيست جز همان الله ملك جبار .
خداوند اعتراف به نبوت محمد را با اعتراف به الهيت خود مقرون ساخت و او را به چنان ويژه كرد كه يكي ديگر از خلق بدان پايه نخواهد رسيد. محمد نيز شايسته اين ويژگي عنايت بود, چه او خود را ويژه خداوند كرده بود و حبيب خدا بود. آري آن كس كه هر لحظه به گونه اي باشد به اين ويژگي نرسد, و آن دل كه دستخوش هر گماني گردد به مرتبه محبت حق نايل آمدن نتواند.
خداوند فرمود كه براو درود فرستيم, تا گراميداشت بيشتر او باشد, و هم سببي كه درخواست درود فرستنده به اجابت رسد. اكنون خداي براودرود فرستد و او را از اين بيش تكريم كند و تشريف بخشد و بزرگي افزايد, تا آنجا كه عظمتش پايان يافتن نشناسد و تا جاودان هماره بر جاي باشد ...



دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 5167 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:75 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.