تحقیق امام زمان

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع امام زمان،
در قالب word و در 59 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مرزهاي جغرافيايي در هم ريزد ، دنيا رنگهاي ديگر گيرد ، مصلح گل جهان ، حامي مستضعفان ، بنيانگذار حكومت واحد جهاني ، حضرت حجه بن الحسن المهدي (عج) ظهور كرده ، كاخهاي ظلم و استبداد را بر سر ستمگران فرو ريزد و شالوده حكومت واحد جهاني را بر اساس عدالت و آزادي استوار سازد . بر فراز كره خاكي ديگر ستمي روي ندهد و در زير آسمان نيلي از تبعيض و بي عدالتي نشاني نماند .فساد و تباهي از جهان رخت بربندد و معيارهاي برجسته انساني ، ارزش واقعي خود را بازيابد .
و اينك يكهزارو يكصد و پنجاه سال است كه دست نيرومند الهي در آستين « غيبت » فرو رفته ، تا روزي پس از سپري شدن دوران غيبت ، ظهور كرده ، آفتاب عدالت را بر كوي و برزني بتاباند و بر جنايتها و خيانتهاي انسانها خاتمه دهد .
نام و ياد مهدي (عج) « مصلح كل » همواره آرام بخش جان هاي فرسوده و دل هاي سوخته بوده است . دير زماني است كه همه ي مظلومان و مغضوبان تاريخ زخم هاي آشكار و پنهان خويش را با نام او و اميد ديدارش التيام مي بخشند .خون هاي به ناحق ريخته شهيدان ، قطره اشك هاي چشم يتيمان ، همه و همه ، آمدنش را فرياد مي كشند و گويي هر چه زمان مي گذرد ، همين آرام بخش قدومش بيشتر گوشمان را نوازش مي دهد .
ولي افسوس كه هنوز از انظار پنهان است و شايد ديدگان ما لياقت ندارند تا جمال بي مثالش را نظاره كنند . اما بايد دانست كه اين اميد و انتظار براي عاشقان ديدارش به مانند اكسيري شفابخش است كه دردهاي آن را التيام مي بخشد و راه را براي ظهور آن عزيز هموارتر مي كند .كه پيامبر اسلام در اين باره مي فرمايند :
« افضل اعمال امتم انتظار فرج است . »

 بخش اول
سيري بر زندگي حضرت مهدي (عج)
پدرش امام حسن عسگري (ع) است ، مادرش نرجس ، سيده كنيزان و بهترين ايشان است . تولدش نيز به سال 255 يا 256 هجري قمري ، در فجر نيمه ماه شعبان در شهر سامرا در خانه امام حسن عسگري (ع) واقع شده است . نام آن حضرت محمد ، همنام و هم كنيه با پيامبر اكرم (ص) و ملقب به امام عصر و صاحب الزمان است ، كه آخرين خليفه خدا در زمين ، قائم به شمشير ، خاتم خلفا و اوصياي پيامبر بزرگ اسلام (ص) است .
دوران تربيت حضرت مهدي (عج)
تا سال دويست و شصت كه پنج سال يا چهار سال و كسري از سن شريفش گذشته در كفالت و تربيت پدر بزرگوارش حضرت امام حسن عسكري (ع) و بروح القدس سپرده شده بود و در اين مدت مخفي از همه مي‌زيست مگر بعضي از خواص شيعه و موالياني كه از ولادتش مطلع بودند و يا او را در ايام كودكي مشاهده كرده بودند.
ويژگي‌هاي امام عصر (عج)
مهدي منتظر ، صاحب الامر ، بقيه الله همنام و هم كنيه خاتم الانبيا (ص) است ، فرزند امام حسن عسكري(ع) و حضرت نرجس خاتون (ع) ، دوازدهمين جانشين پيامبر اسلام (ص) از ائمه معصوم عترت پاك رسول الله (ص) و اكنون تنها نماينده حضرت حق و مظهر رحمت او در روي زمين ، و تنها مايه اميد منتظرين در تاريكيهاي ظلمت و جور است . آن حضرت در سال 255 ه.ق در شهر سامرا متولد گرديد و هنگام وفات پدر و تصدي مقام ولايت پنج ساله بود و مصداق آيه‌ي شريفه‌ي ( و آتيناه الحكم صبيا ) قرار گرفت و از ديد عامه‌ي مردم پنهان بود و به مدت 75 سال ارتباط مردم با وي به وسيله‌ي نمايندگان خاص آن حضرت ابوعمرو ، عثمان بن سعيد ، ابو جعفر محمد بن عثمان و حسين بن روح برقرار بود و اينك ويژگي هاي امام زمان (عج) را از زبان مبارك جد بزرگوارش خاتم الانبيا (ص) بيان مي‌كنيم ؛ پيامبر اسلام (ص) به سلمان فرمود: « نام او نام من است ، و خوي او خوي من است ، كنيه او اباعبدالله است ، پرچم من در دست اوست ، او زمين را پس از آنكه پر از ظلم و جور شده ، پر از عدل و داد مي‌كند ، ساكنان زمين و آسمان از او خشنودند ، مردگان آرزوي زنده شدن دارند تا در حكومت او زندگي نمايند ، كاخهاي گمراهي را در هم مي‌شكند و حجابها را از دلها برمي‌دارد ، به داد مظلومان مي‌رسد ، به خانه كعبه رو مي‌كند و مي‌گويد : « من بقيه ( ذخيره ) خداوند و حجت و خليفه او بر شما هستم .»
ياران مخصوص او به شماره اصحاب بدر و شماره ياران طالوت يعني 313 نفر همگي جوان و شجاع ، گويي شيراني هستند كه از بيشه زار بيرون آمده اند ، دلهاي آهنيني دارند ، معتقد به يكتايي خدايند و شب همچون شخص بچه مرده ناله مي‌كنند ، و شب و روز به عبادت مشغولند ، دلهاي آنها نسبت به همديگر مهربان و متفق است ، اگر در جهان ، يك روز هم باقي بماند ، حتما ظهور خواهد كرد ، او قاتل دجال و حامي دين من است ، از آسمان منادي حق ، او را با نام ( قائم ) بخواند كه صداي او را همه مردم جهان از شرق و غرب بشنوند ... قطعه‌ي ابري بالاي سر امام حركت مي‌كند جبرئيل فرياد مي‌زند اين مهدي خليفه خداست ، آن امامي كه در انتظارش بوديد همين است از او پيروي كنيد . »...


دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 5706 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 59

حجم فایل:78 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل