تحقیق مرتضي مطهري

دسته بندي : علوم انسانی » فلسفه و منطق
دانلود تحقیق با موضوع مرتضي مطهري،
در قالب word و در 38 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
استاد شهيد مرتضي مطهري- رضوان الله تعالي عليه- در سال 1298 هجري شمسي در قريه فريمان متولد شد. سالهاي اوليه عمر را در خدمت پدر، به طلب علوم اسلامي پرداخته و پس از آن در حوزه علميه مشهد، مقدمات عربي و فقه و اصول و منطق را فرا گرفته و در سن 15 سالگي از مشهد به قم- شهر قيام- هجرت نمود.
مدت پانزده سال به كسب معرفت از خورشيد تا باني چون امام خميني (ره) پرداخت و در كنار آن در حوزه علميه در محضراستاداني چون مرحوم بروجردي، مرحوم محقق، مرحوم آشتياني، مرحوم يثربي كاشاني، مرحوم خوانساري، مرحوم صدر و سرانجام، استاد فقيه مفسر قرآن، علامه طباطبايي به كسب علم مشغول شد.
او الگوي نيكوي معلمي بود كه همه وجودش سوز بود و عشق. او با بينش عميق و انديشه اي بلند و قامتي راست، همچون سپري مقاوم در برابر تهاجم فرهنگي بيگانگان و جهل و خود باختگي ها ايستاده بود. و به همين جهت، سرانجام سر پر سواديش همانند فرق مبارك امام و مرادش، حضرت علي (ع)، هدف تيركين قرار گرفت و به فيض شهادت و... نائل گرديد.
از اين رو، روز 12 ارديبهشت ماه، روزي كه به نام زيبا و پر معناي معلم، مزين گرديد، يادآور بعثت پيامبران- عليه السلام- است. اين روز، يوم الله محسوب مي گردد، چرا كه اول مربي، خداوند است. اين روز، روز تزكيه و تعليم است. روز سپاس و تشكر است.
امام خميني- رهبر فقيد انقلاب اسلامي- در شهادت معلم نمونه انقلاب، بسيار گريستند و در مورد ايشان فرمودند:
من اگر چه فرزندي عزيز را كه پاره تنم بود از دست دادم، لكن مفتخرم كه چنين فرزندان فداكاري در اسلام وجود داشته و دارد ...



دسته بندی: علوم انسانی » فلسفه و منطق

تعداد مشاهده: 5470 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:35 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 38 صفحه، قابل ویرایش.