تحقیق انواع ماهیچه ریخته گری

دسته بندي : مهندسی » مهندسی متالورژی
دانلود تحقیق با موضوع انواع ماهیچه ریخته گری،
در قالب word و در 37 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
انواع ماهیچه
ماهیچه داخل
ماهیچه داخل جهت ایجاد خطوط داخلی و محفظه خالی قطعه ریختگی به کـــــار می رود.
کاربرد :
به خاطر دلایل زیر استفاده از مدل ماهیچه خور به جای مدل ساده منطقیتر است .
- در صورت زیاد بودن تعداد قطعه تولیدی به خاطر پرهزینه بودن کار قالبگیری دستی از مدل ماهیچه دار استفاده می شود .
در قطعاتی که محفظه پیچیده دارند استفاده از مدل ساده متضمن طراحی سطوح جدایش اضافی ، قطعات آزاد و پس قالب است .
- ماهیچه سرخودهایی که با سطوح مقطع کوچک و ارتفاع بلند بوجود می آیند ، به هنگام بلند کردن درجه قالبگیری پاره می شوند . با طراحی قطعه به صورت مدل ماهیچه خور از این مشکل جلوگیری می شود .

ماهیچه خارج
ماهیچه خارج باعث ایجاد خطوط خارجی قطعه می شود . در صورت عدم استفاده از ماهیچه خارج می توان قسمتهای برآمدگی قطعه را به صورت قطعه آزاد طراحی کرد . این روش مستلزم کار قالبگیری دستی گران است و به ندرت از آن استفاده می شود ، آن هم در موقعی که تعداد قطعه تولیدی کم است . همچنین می توان به جای ماهیچه خارج از مدل کلافی نیز استفاده کرد .
کاربرد :
در قطعاتی که قسمت خارجی پیچیده دارند ، استفاده از ماهیچه خارج کار قالبگیری را خیلی ساده و راحت می کند . استفاده از ماهیچه خارج باعث می شود که قطعات آزاد ، پس قالب ســـــاده گچـــی و سطــــح جدایش اضافی دیگــــر مورد استفـــاده قرار نگـیرد نشان می دهد که استفاده از ماهیچه خارج چگونه بــاعث تغییر کـــار قالبگیری می شود .

قالب ماهیچه
در قالب ماهیچه ای ، قالب کلا از ماهیچه تشکیل می شود . خطوط و طرحهای داخلی و خارجی قطعه کار به وسیله ماهیچه شکل می گیرد .
نمونه ای از یک قالب ماهیچه ساده . ( قاشقک همزن ) با استفاده از دو جعبه ماهیچه ، دو ماهیچه خارج ساخته شده که با قرار گرفتن در کنار هم یک قالب کامل را تشکیل می دهند . قالبها در تعداد زیاد از این نوع با کنار هم چیدن و محکم شدن آنها بوجود آمده و بطور قائم ریخته گری می شوند . ( شکل شماره 3 )
قطعه کار باید بطور ایستــــاده با راهگـــاه سرریز که به عنوان تغذیه و راهگـــاه عمل می کند ریخته گری شود . قسمت فوق نیز در جعبه ماهیچه طراحی می شود .
ساخت یک قالب ماهیچه پیچیده
شکل زیر ساختمان یک قالب ماهیچه پیچیده را نشان می دهد . ماهیچه های داخل و خارج ، داخل هم و یا روی هم می نشینند . به همین جهت برای درست قرارگرفتن ماهچه ها بر روی هم آنها را شماره گذاری می کنند . وقتی که ماهیچه یک قالب ماهیچه ای احتیاج به یک تکیه گاه دارد باید از یک مدل ماهیچه ای که فقط یک تکیه گاه منفرد دارد استفاده کرد . در مواردی که قطعه ساده باشد مطابق روش مشابه می توان با استفاده از شابلون همان کار قبلی را انجام دارد ...
 



دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی

تعداد مشاهده: 4993 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:5,226 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 37 صفحه، قابل ویرایش.