تحقیق نقش فلز آلومينيوم در صنعت

دسته بندي : مهندسی » مهندسی متالورژی
دانلود تحقیق با موضوع نقش فلز آلومينيوم در صنعت،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
بيان مساله
فلز آلومينيوم بادارا بودن مزاياي متنوع جايگاه ويژه‌اي براي خود در صنايع پيشرفته روز ايجاد كرده است. ساختار آلياژي مقاوم آلومينيوم اعتماد و اطمينان در استفاده از‌آن را در صنايع هواپيما سازي دوچندان نموده است. قوانين سخت كاهش آلايندگي خودروها و نياز به مصرف پايين سوخت آنها، خودروسازان را ناگزير به استفاده از اين فلز گرانبها در محصولات خود كرده است. صنايع حمل و نقل ريلي، الكتريكي، تجهيزات مخابراتي احداث ساختان، ظروف غذا و غيره همگي به نوعي سعي در بهره‌مند شدن از مزاياي فلزآلومينيوم دارند. از اين رو استراتژي جهاني در ظرفيتهاي توليد متناسب با نيزا بازار مصرف بوده است.
بانگرش به تحولات جهاني مانند افزايش جعيت، آلودگي فزاينده محيط زيست، ناخوشايند به نظر رسيدن وشع اقتصادي جهان و تأثير و تاثربازهم بيشتر كشورها، آنچه در مورد اكثر صنايع مطلوب به نظر مي‌رسد، پرهيزاز آلودگي محيط زيست، پايين بودن قيمت مصرف، پاسخ‌گويي به سليقه پيچيده و قابليت دسترسي سريع است، اهميت اين فلز با توجه به موارد فوق‌الذكر درجهان امروز بيشتر مشخص مي‌شود.
سه شركت عمده توليد كننده آلومينيوم در جهان كه تقريبا يك سوم توليد جهان را در اختيار دارند به نامهاي Alcoa، Alcan، Rusky مي‌‌باشد.
Alcoa با توليد 3600 هزارتن در سال 7/14% از توليد را در اختيار دارد. Rusky با توجه جهان را در اختيار دارد، در حال حاضر اين سه گروه توليدي جهان براساس منابع و سودآوري ميزان تولي خود را كنترل ميكنند.
در حوزه خليج‌فارس دو كشور امارات متحهده عربي و بحرين با مجموع توليد يك ميليون و 50هزارتون تقريباً 5% كل توليد جهان را به خود اختصاص داده‌اند. موفقيت گذشته شركتهاي Alba بحرين و Dubal امارات متحده عربي و طرحهاي توسعه‌اي اين صنعت در كشورهاي مذكور، كشورهاي ديگر اين منطقه را تشويق به سرمايه‌گذاري در اين ميدان صنعتي كرده است.
امارات متحده عربي درحالي حاضر 33/2% توليد جهاني را در اختيار دارد و درحال بررسي افزايش سهم خود به ميزان دوبرابر مقدار فعلي يعني رساندن ظرفيت توليدي به 936 هزارتن در سال مي‌باشد. همينطور آلومينيوم بحرين كه سهم آن از توليد جهان در حال حاضر 18/2% مي‌باشد، افزايش ظرفيت خود از 500 هزارتن فعلي به 750 هزارتن در سال 2004 و يك ميليون تن در سال 2008 ميلادي را دربرنامه دارد. ...


دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی

تعداد مشاهده: 5255 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:18 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل