تحقیق بررسی شهرستان اسفراین

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا
دانلود تحقیق با موضوع بررسی شهرستان اسفراین،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

موقعيت و حدود جغرافيايي شهرستان اسفراين
برابر آخرين تصميم گيري هئيت دولت جمهوري اسلامي و ابلاغ وزارت كشور در نيمه اول سال 1383 خراسان بزرگ به سه استان بشرح خراسان رضوي ـ خراسان شمالي ـ خراسان جنوبي تقسيم شده كه شهرستان اسفراين در اين تقسيم بندي جديد جزو خراسان شمالي قرار گرفته است مركزيت خراسان شمالي نيز شهر بجنورد تعيين شده است .
اسفراين با مساحت 5345 كيلو متر مربع در شمال غربي استان بين 57 – 56 درجه تا 7-58 درجه طول شرقي و 40 – 36 درجه تا 17 – 37 درجه عرض شمالي واقع شده است اين شهرستان در دامنة جنوبي كوههاي آلاداغ و جنوب و غرب كوه شاه جهان قرار گرفته است. از شمال به شهرستانهاي بجنورد و شيروان ، از جنوب و جنوب غربي به شهرستان سبزوار و جوين ، از شرق به شهرستانهاي قوچان و سبزوار و از غرب به شهرستان بجنورد و جاجرم محدود است و ارتفاع آن در بلندترين نقطه 32-3 متر (قله شاه جهان ) و در پست ترين نقطه حدودد 1000 متر (خروجي دشت آبادي سرخ چشمه ) از سطح دريا مي باشد تا قبل از سال 1369 همسايه شرقي اسفراين ، شهرستانهاي قوچان و نيشابور بودند در اين سال آن قسمت از نيشابور كه با اسفراين هم مرز بود به شهرستان سبزوار داده شد و در نتيجه شهرستان سبزوار با اسفراين هم مرز شد .
 مركز شهرستان ،« شهر اسفراين» است كه در 30 -57 درجه طول شرقي و 4- 37 درجه عرض شمالي واقع شده و بر سر راه بجنورد – سبزوار قرار گرفته است . ارتفاع از سطح دريا 1260 متر مي باشد شهر اسفراين از شمال به ارتفاعات شور يا سياه خانه كه از انشعابات بينالود است ، از جنوب به روستاي هاي كوشكي و جوشقان و فرطان تازه و كهنه از شرق به اراضي نوشيروان و كوه شاه جهان و از غرب به روستاي هاي كبوترخانه و برج محدود مي شود .
 شيب عمومي شهر از شمال به جنوب كاهش مي يابد و در قسمتهاي جنوبي شهر شيب ملايم مي شود .
اين شهرستان داراي دو بخش به نامهاي مركزي – بام و صفي آباداست كه داراي دو نقطه شهري به نام هاي شهر اسفراين – شهر صفي آباد مي باشد و هفت دهستان با 202 پارچه آبادي داراي سكنه و 147 روستاي خالي از سكنه را در محدودة خود جايي داده است .
جمعيت اين منطقه طبق آخرين سرشماري 118 هزار و 581 تن گزارش شده كه از اين عده 41 هزار نفر در شهر و بقيه در روستاها ساكن هستند و در مجموع بيش از 42 درصد از اين جمعيت در بخش كشاورزي و دامپروري سرگرم فعاليت مي باشند ...


دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 4741 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:61 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.