تحقیق اصول و كاربرد انرژي خورشيدي

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا
دانلود تحقیق با موضوع اصول و كاربرد انرژي خورشيدي،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

خورشيد عامل و منشأ انرژي هاي گوناگوني است كه در طبيعت موجود است از جمله: سوخت هاي فسيلي كه در اعماق زمين ذخيره شده اند، انرژي آبشارها و باد، رشد گياهان كه بيشتر حيوانات و انسان براي بقاي خود از آنها استفاده مي كنند، موادآلي كه قابل تبديل به انرژي حرارتي و مكانيكي هستند، امواج درياها، قدرت جزر ومدكه براساس جاذبه و حركت زمين به دور خورشيد و ماه حاصل مي شود، اينها همه نمادهايي از انرژي خورشيد هستند.
وابستگي شديد جوامع صنعتي به منابع انرژي به خصوص سوخت هاي نفتي و بكارگيري و مصرف بي رويه آنها، منابع عظيمي را كه در قرون متمادي درلايه هاي زيرين زمين تشكيل شده است تخليه مي كند. با توجه به اين كه منابع انرژي زيرزميني با سرعت فوق العاده اي مصرف مي شوند و درآينده اي نه چندان دور چيزي از آنها باقي نخواهد ماند، نسل فعلي وظيفه دارد به آن دسته از منابع انرژي كه داراي عمر و توان زيادي هستند روي آورده و دانش خود را براي بهره برداري از آنها گسترش دهد.
خورشيد يكي از دو منبع مهم انرژي است كه بايد به آن روي آورد زيرا به فناوري هاي پيشرفته و پرهزينه نياز نداشته و مي تواند به عنوان يك منبع مفيد و تأمين كننده انرژي در اكثر نقاط جهان به كار گرفته شود. به علاوه استفاده از آن برخلاف انرژي هسته اي، خطر واثرات نامطلوبي ازخود باقي نمي گذارد و براي كشورهاي كه منابع انرژي زير زميني ندارند، مناسب ترين راه براي دستيابي به نيرو و رشد و توسعه اقتصاد مي باشد ...


دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 4739 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:15 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.