تحقیق صنعت جهانگردي در جهان

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا
دانلود تحقیق با موضوع صنعت جهانگردي در جهان،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
 صنعت جهانگردى در جهان
براساس آخرين داده‌هاى سازمان WTO (سازمان جهانى توريسم) که در ژانويه سال ۲۰۰۰، گردآورى و در ماه مارس ۲۰۰۰، انتشار يافته است، تعداد گردشگران در سطح جهان در سال ۱۹۹۹ برابر با ۶۵۷ ميليون نفر بوده است که نسبت به سال قبل، رشدى برابر با ۲/۳ درصد، داشته است. در همين سال نيز درآمد جهانى حاصل از توريسم برابر با، حدود ۴۵۵ ميليون دلار آمريکا بوده است طبق آخرين داده‌ها (در سال ۱۹۹۹) فرانسه در صدر کشورهاى توريست‌پذير جهان قرار داشته است و بعد از آن به ترتيب کشورهاى اسپانيا، آمريکا، ايتاليا، چين، انگليس، مکزيک، کانادا، لهستان، اتريش، آلمان، فدراسيون روسيه، چکسلواکي، مجارستان، پرتغال و ... قرار داشته‌اند در سطح جهانى کشورهاى توسعه يافته و صنعتي، توريست فِرست محسوب مى‌شوند که شامل کشورهاى اروپائي، آمريکائي، شرق آسيا - پاسفيک مى‌گردند. تقريباً بيش از نيمى از توريست‌هاى جهان از کشورهاى اروپائى و از هر ۵ نفر توريست، يک نفر داراى مليت آمريکائى بوده است. کشورهاى آسياى شرقي، پاسفيک نيز سهمى برابر با ۱۴ درصد از کل جهانگردان را به خود اختصاص مى‌دهند در سال ۱۹۹۹، ايالات‌متحده بيشترين درآمد ارزى را از صنعت توريسم جهانى با درآمدى برابر ۷۳ بيليون دلار به خود اختصاص داده است پس از آن کشورهاى اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، انگليس، آلمان، چين، اتريش، کانادا، مکزيک، فدراسيون روسيه، استراليا، سوئيس، هلند، هنک‌کنگ و چين قرار داشته‌اند.     
بيشترين هزينهٔ انجام شده در صنعت توريسم نيز توسط ايالات‌متحده آمريکا برابر با ۱/۵۶ بيليون دلار در سال ۱۹۹۸ بوده است. بعد از اين کشور، کشورهاى آلمان، انگليس، ژاپن، فرانسه، ايتاليا، هلند، کانادا، اتريش، چين، بلژيک، لوکزامبورگ، فدراسيون روسيه، سوئد، سوئيس، برزيل، بيشترين هزينه را براى توسعه صنعت توريسم خود پرداخته‌اند.
مردم در تمدن‌هاى ماقبل تاريخ فقط براى به‌دست آوردن غذا و دورى از خطر و يا نقل مکان به مناطقى که داراى آب و هوائى بهتر بود اقدام به سفر مى‌کردند، در دوره‌هاى بعد، انگيزه تجارت و تبادل کالا به علل فوق اضافه شد، با گسترش امپراتورى‌هاى باستان، مسافرت‌هاى رسمى دولتى که حاصل آن اعزام نمايندگان حکام به مکان‌هاى دوردست، جهت جنگ‌ها و يا دريافت ماليات و خراج بود، نيز شروع گرديد، در دوره حکومت خانواده‌هاى سلطنتى در مصر، مسافرت با قصد تجارت و تفريح انجام مى‌شد. يونانيان باستان، با ضرب سکه و جايگزين شدن آن به جاى کالا، براى پرداخت توسط مسافران در ازاء کالا و خدمات موردنياز و در نتيجه گسترش زبان يونانى در سرتاسر حوزه مديترانه به‌عنوان زبان ارتباطاتى واحد، فعاليت قابل‌توجهى در گسترش مسافرت و جهانگردى نمودند ...

دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 6724 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:13 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.