تحقیق تاريخچه كاربرد جنگ افزارهاي شيميايي

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقیق با موضوع تاريخچه كاربرد جنگ افزارهاي شيميايي،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
تاريخچة كاربرد جنگ افزارهاي شيميايي
بهره برداري از جنگ افزاهاي شيميايي در تاكتيكهاي نظامي به قدمت تاريخ بشر است. در واقع طبيعت نوعي از جنگ افزارهاي شيميايي را به برخي از جانوران براي حفظ جان خود به وديعه گذاشته است برخي ماهيها، خزندگان و دوزيستان داراي سيستمهاي پدافندي فلج كننده با پرتاب يا تزريق مواد سمي يا كشنده هستند، ولي هيچ يك تا اندازة بشر در اين زمينه پيش نرفته اند.
انسان براي اولين بار از نفت و قير به عنوان يك عامل شيميايي استفاده كرد بدين ترتيب كه صدها سال قبل از ميلاد مسيح، جنگاوران، دشمن را با افروختن آتش در پاي ديوار قلعه ها وادار به تسليم كردند.
بهره گيري از مواد شيميايي دودزا از زمانهاي قديم نيز مرسوم بوده است. پروكپوس، مورخ دوم شرق، در مورد جنگهاي ساسانيان و رومي ها مي نويسد كه سپاه ساساني براي تسخير دژهاي رومي ها در زير ديوار آنها تقلب مي زدند. در اين ؟؟؟؟كه گاه با تقلب دشمن كه براي مقابله حفر شده بود برخورد مي كرد، دو طرف مي كوشيدند با سوزاندن گوگرد سربازان حريف را بيرون رانند و ؟؟؟؟ را خراب كنند، همچنين در يونان قديم با تركيب قير، گوگرد و مواد چسبناك، ماده اي مي ساختند كه هنگامي كه در آب ريخته مي شد، آتش مي گرفت؛ اين ماده را به آتش يوناني مي خواندند.
در 1453 م: كه تركهاي عثماني به قسطنطنيه (استانبول)- آخرين سنگر روم شرقي (بيزانس) بردند، به كندن ؟؟؟؟؟پرداختند؛ مدافعان شهر براي مقابله با آنها در ؟؟؟؟؟ - با پخش دود حاصل از سوزاندن گوگرد كه همان S O2 مي باشد، تركها را دچار خفگي نمودند.
اما جنگ افزار شيميايي در عصر جديد، داراي يك تاريخ هفتاد ساله است. در واقع، جنگ شيميايي نخستين بار زماني كه آلمانيها در اكتبر 1914 در نوشاپل گلوله هاي حاوي اشك آور به سوي فرانسوييها پرتاب كردند، آغاز شد؛ اما به سبب پراكندگي سربازان و محدود بودن شمار گلوله ها اين تاكتيك چندان كار ساز نبود- حتي فرانسوييها متوجه كاربرد آن نشدند. در سوم فوريه 1915 نيز آلمانيها با گلوله هاي بزرگتري در منطقه ؟؟؟؟؟ وارد كارزار شدند ، ولي اين بار نيز به خاطر سردي زياد هوا گازهاي متصاعد شده از اين گلوله ها، مؤثر واقع نگرديد ...


دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 4443 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.