تحقیق مومیایی

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقیق با موضوع مومیایی،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:

مومیایی

مومیایی به جسدی گفته می شود که پوست و گوشت خشک شده آن در اثر تماس عمدی یا تصادفی با مواد شیمیایی، سرمای فوقالعاده زیاد ، رطوبت بسیار پایین یا عدم وجود هوا حفظ شده است.
معمولا تا اسم موميايي به ميان مي ايد ياد مصر ميفتيم ولي ايا واقعا مصريها يا اهالي جزاير تبث موميايي ها را به وجود اوردند؟
جواب اين سوال خير ميباشد اولين موميايي ها موميايي هاي يخي بودن حيوانات و انسانهايي كه در يخبندانهاي شديد گير مي افتادند و مرگ روح انها را با خود مي برد و جسمشان را ميان انبوهي از يخ و برف تنها ميگذاشت موميايي هاي ديگر موميايي هاي خشك بوده اند بله بيابان نشين ها انسانهايي كه در صحرا ميمردند را خاك ميكردند و اجساد انها در زير لايه هاي شن نابود نميشد بلكه سالم ميماند اخرين دسته موميايي هاي مصري بودند كه اعماو احشائ بدن مرده خالي ميشد ودرون بدن با كاه پر ميشد چيزي شبيه خشك كردن حيوانات امروزي و بعد لايه موم بر روي بدن كشيده ميشد و بعد اجساد را زير نور خورشيد قرار ميدادند تا موم خشك شود مانند موميايي توتان خامون بقيه انسانها به روش جالبتري موميايي ميشدند مانند موميايي مرد تولوندي در موزه زيلبورگ دانمارك اين مرد ابتدا خفه شده و بعد اورا درون باتلاق انداخته اند و جسد سالم مانده است اين جسد در سال 1950 توسط كارگران در نزديكي تولوند واقع در شمال دانمارك يافت شده است و به موميايي جنازه باتلاق نيز معروف است .
 
مومیایی مصری موزه واتیکان
چطور مومیایی می‌شوند؟
مومیایی به بدن فردی گفته می‌شود که سال‌های سال قبل جان خود را از دست داده است اما بدنش به شکل نادری سالم مانده است. معمولا وقتی انسانی جان خود را از دست می دهد به دست طبیعت سپرده می‌شود و خیلی زود تنها اسکلتی از وی باقی می‌ماند ...



دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 6251 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:136 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.