تحقیق بررسی آماری عوامل موثر در افزایش قیمت محصولات کشاورزی

دسته بندي : علوم پایه » آمار
دانلود تحقیق با موضوع بررسی آماری عوامل موثر در افزایش قیمت محصولات کشاورزی،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
از آنجا که تغذیه یکی از مسائل مهم برای رشد و سلامت افراد جامعه می باشد. توجه به قیمت مواد غذایی یکی از دغدغه های مهم روزمره زندگی ماست. ما در این پروژه سعی کرده ایم عوامل موثر در افزایش قیمت محصولات کشاورزی را مورد بررسی قرار دهیم. با بررسی و آمار گیری که ما انجام داده ایم با وجود اینکه این محصول در یک سال و با کیفیت مساوی برداشت شده است، قیمت ها با هم اختلاف دارند و این قیمت ها قابل تقسیم به 3 دسته می باشد:
 1)قیمت مناسب
 2) قیمت متوسط
 3) قیمت بالا.
از آنجا برای ما اهمیت دارد که محصول ما قیمت مناسبی داشته باشد. ما عواملی را که در افزایش قیمت ها موثر بوده اند را شناسایی نمودیم.
در طی انجام این تحقیق بر ما ثابت شد که موقعیت زمین کشاورزی که که در آن محصول کاشته می شود یکی از عوامل مهم است. این عامل به دو طریق اثر می گذارد:
1)    از نظر موقعیت جامعه ای آن است. یعنی اگر زمین ما در منطقه ای باشد که در آن نیروی انسانی کم باشد باید هزینه زیادی را صرف بکار گیری نیروی انسانی در آن منطقه نمود که این خود نقس بسزایی در افزایش قیمت محصولات خواهد داشت.
2)     دومین عامل محیطی اثر گذار این است که اگر زمین در جایی باشد که بازار فروش خیلی از محل زمین دور باشد و برای حمل آن هزینه بیشتری صرف شود باعث افزایش قیمت محصول می شود.
 و در طی این عمل، عواملی باعث می شود که محصول بطور غیر مستقیم از تولید بمصرف برسد که به نوبه ی خود باعث افزایش قیمت آنها می شود. در این تحقیق هم محصول با قیمت زیاد تحت تأثیر عوامل یاد شده قرار گرفته بود. شاید گفته شود که باید موقعیت بازار و میزان تقاضای مردم هم مورد بررسی قرار می گرفت که ما این عوامل را هم مورد بررسی قرار دادیم از آنجا که میزان تقاضای این محصول تقریباً همیشه ثابت است عامل زیاد موثری نیست....

دسته بندی: علوم پایه » آمار

تعداد مشاهده: 6062 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:282 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل