تحقیق كاراته چيست؟

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی
دانلود تحقیق با موضوع كاراته چيست؟،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
كاراته چيست؟
كلمه ژاپنى «كارا» به معنى خالى و «te» يعنى دست است اين هنر رزمى كه (karate-do) نام دارد به معناى روش استفاده از دستان خالى است و براساس اصول دفاع شخصى طراحى شده است.
نخستين بار كاراته در جزيره Okinawa توسط روستاييانى كه طبق قوانين حاكم اجازه استفاده از سلاح (براى دفاع از خود) را نداشتند شكل گرفت و متولد شد. آن ها با الهام از هنر جنگى قديمى در چين توانستند شيوه اى جديد به وجود آورند و به عوض در دست گرفتن اسلحه از دست ها و پاهايشان استفاده كردند.
كم كم با عدم نياز به استفاده از اين روش براى دفاع از خود، اين وسيله دفاعى تبديل به يك «هنر» شد و آن را هنر يا ورزش رزمى ناميدند و به گوشه گوشه جهان رسيد و در حال حاضر چندين سبك مهم كاراته در دنيا اجرا مى شود.

چشم انداز تاريخى كاراته
«Okinawa» زادگاه يا محل تولد كاراته يكى از چندين جزاير كوچك جنوب ژاپن است كه به خاطر وضعيت و موقعيت جغرافيايى بسيار خوب و مناسبش ارتباط فرهنگى و تجارى زيادى با چين و ژاپن براى قرن ها داشته است. به همين خاطر عرصه مبادلات بين مردم اين جزاير با كشورهاى همسايه از تبادل كالا و خدمات فراتر رفت و حتى شيوه هاى تدافعى و رزمى نيز انتقال يافت. به جهت تأثير دائمى ملوانان و تجار چينى جنگ هاى داخلى در اين جزيره تحت تأثير  (Chan Fa) يا روش استفاده از مشت در نبردها ( كه در چين متداول بود) قرار گرفت.....

دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 5253 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:208 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.