تحقیق سنجش تکوینی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع سنجش تکوینی،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
فهرست مطالب :
سنجش پرونده ای      
پرونده اختصاصی       
سنجش پرونده ای و تدریس مبتنی بر زمینه       
تعریف ارزشیابی       
ارزشیابی تکوینی      
خود سنجی یا ارزشیابی از خود      
فرم درجه بندی شخصی     
گزارش شخصی      
نمونه فرم خود سنجی      
مواد آموزش شخصی     
باز خورد حاصل از ضبط صدا و ضبط تصویر      
محاسن و معایب روش خود سنجی       
منابع    

« سنجش پرونده ای  »
معلمان عموماً بر این باورند که پرونده ای که آنان از دانش آموزان خود تهیه می کنند ابزار مهمی برای سنجش پیشرفت شاگرد و دارای چنان قابلیت انعطافی است که زمینه ساز رویکردهای گوناگون تدریس است . این پرونده سنجشی که حاوی اطلاعات فراوان و مستمر راجع به وضعیت پیشرفتهای دانش آموز است . برای قضاوت درباره شاگرد و مقایسه او با سایر دانش آموزان ، تصمیم گیر ی درباره جایدهی دانش آموز ، یه بکار گیر ی شیوه های متناسب تدریس ، و بررسی ثمر بخشی فعالیتهای معلم به کار می آید . این روش را برخی از محققان به عنوان یک شیوه مستقل و متفاوت سنجش به حساب می آورند که فرصتهای مناسبی را در اختیار معلم قرار می دهد تا سنجش دانش آموزان را به تدریس کلاس مربو ط نماید .
(آشباخر  ، 1991 ؛ فرید من  ، 1993 )
پرونده ای اختصاصی که برای دانش آموزان تهیه می شود . اگر چه معمولاً محتوای متفاوتی دارند و هدفهای کما بیش مختلفی را دنبال می کنند . عموماً نموداری از فعالیتهای دانش آموزان و حاوی پیشرفت کار ، انگیزه و علاقمند یو ، خود سنجیهای شاگرد هستند ( هرمان  و همکاران ، 1993 ؛ آرتر  و اسپاندل  ، والنسیا  و کالفی  ، 1991 ؛ پاولسون  و همکاران ، 1991 ) .
این پرونده ا گاهی توسط معلم ، گاهی با همکاری معلم و شاگرد و گاهی توسط یک ارزشیابی کننده خارج از کلاس درس تهیه می شود . چگونگی ارزشیابی این پرونده ها نیز با یکدیگر متفاوت است . این کار گاهی به رو ش نمره گذاری کلی یا تفضیلی ، و گاهی از طریق توصیف وضعیت دانش آموز صورت می گیرد .....

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 5080 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:58 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل