تحقیق هیجان

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع هیجان،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
 بررسی هیجان و عواطف در عرصه روان‌شناسی امروز جایگاه وسیعی را به خود اختصاص داده است. ارتباط هیجان با ویژگیهای شخصیتی، اختلالها، نظام پردازش اطلاعات شناختی، ارتباطهای بین فردی و ...، یافته‌های بی‌بدیلی را فراروی جهان بشری قرار داده که کوششهای نخستین ویلیام جیمز در باب پاسخگویی به فرایندهای هیجانی را پر بارتر کرده است. به لحاظ جذابیت موضوع؛ تأثیر شگرف آن بر حافظه و جلب توجه مخاطب؛ ارتباط تنگاتنگ آن با استعاره‌ها و درک موسیقی؛ و چگونگی توجیه تصاویر ادراکی؛ چکیده‌هایی که حول محور هیجان شکل گرفته‌اند، در پی می‌آیند. پژوهشگرانی که همّ خود را در این راه مصروف داشته‌اند، امید دارند که پژوهشگران جوان نیز در آینده به ادامه این مسیر بپردازند.
 تفاوتهای فردی در تغییر پذیری هسته عاطفی و ارتباط آنها با شخصیت و همسازی روان شناختی
 Kuppens, P., Van Mechelen, I., Nezlek, J.B., Dossche, D., & Timmermans, T. (2007). Individual differences in core affect variability and their relationship to personality and psychological adjustment. Emotion, 7 (2).
 چگونگی تغییر احساس افراد در خلال زمان را می‌توان به منزله مسیرهایی در فضای هسته عاطفی ترسیم کرد؛ فضایی که براساس ابعاد ظرفیت و فعال‌سازی تعریف می‌شود. مؤلفان این مقاله، به تحلیل تغییرپذیریهای عاطفی درون شخصی به منزله خصیصه‌های مسیرهای هسته عاطفی پرداختند و راههای تازه‌ای را برای مفهوم سازی تغییر پذیری، گشودند. در دو بررسی، شرکت‌کنندگان احساسات خود را در چندین وهله در مورد هسته عاطفی بیان کردند. این یافته ها ویژگیهای مسیرهای هسته عاطفی افراد را به دست دادند. در هر دو بررسی، تغییر پذیری هسته عاطفی با ظرفیت متوسط، حرمت خود و مطبوع بودن به گونه منفی مرتبط بود اما با نوروزگرایی و افسردگی ارتباط مثبت داشت. افزون بر این سنجش نوسانهای میزان تجربه کیفی احساسات مختلف در چهارچوب هسته فضای عاطفی ـ که شامل سنجشهای درون شخصی انحرافهای استاندارد درون فردی بود ـ با میزان همسازی رگه و شخصیت بیش از میزان تغییر‌پذیری اندازه‌های دیگر ارتباط داشت. ....

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 4952 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.