تحقیق بهداشت رواني و كودكان

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع بهداشت رواني و كودكان،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:

دنياي شگفت‌ و شيرين كودكان، با همة لطافت‌ها و زيبايي‌ها، شكننده و آسيب‌پذير است. براي ورود به اين سرزمين تُرد و شكننده، نيازمند شناخت و آشنايي دقيق و همه سونگرانه‌ايم.
شناخت عواطف، خواسته‌ها ، نگراني‌ها و ترس‌هاي اين دوره ما را به ارتباطي واقعي‌تر و درست‌تر مي‌رساند، همچنان كه فقدان شناخت و درك درست؛ آسيب‌زا و آفت آفرين است و به ضايعاتي جبران ناپذير منجر خواهد شد. در اين ميان نقش خانواده و آموزه‌هاي نخستين اين نهاد، بسيار مهم و سرنوشت‌‌ساز است؛ رفتار پدر و مادر و ديگر اعضاي خانواده، طنيني هميشگي در رفتار انسان دارد و بسيار از رفتا‌رها، منش‌ها و نگرش‌ها ره آورد تأثير تربيتي خانواده بر رفتار انسان است.
بهداشت رواني همان سلامتي فكر و قدرت سازگاري فرد با محيط و اطرافيان است. همچنان كه از جسم خود مراقبت مي‌كنيم روح خود را نيز بايد مقاومتر كنيم تا زندگي بهتري داشته باشيم. در زندگي، «چگونه بودن» خيلي مهم‌تر از «بودن يا نبودن» است. ايجاد فرصت براي شكوفايي استعداد‌ها، توانايي‌ها و كنار آمدن با خود و ديگران يكي از اهداف مهم و اساسي بهداشت رواني است. جوامع مختلف سعي مي‌كنند تا سياست‌هاي مربوط به بهداشت رواني را سازماندهي كنند. اصل كلي در اين تلاش، سالم سازي محيط فردي و اجتماعي است كه افراد جامعه را در بر مي‌گيرد. ا ين نگرش حكم مي‌كند كه خانواده‌ها بيش از پيش با بهداشت رواني خانواده و چگونگي پيشگيري و درمان بيماري‌هاي روحي آشنا شوند. چون در مواجهه با چالش‌ها و مشكلات روزمره، ما براساس ويژگي‌هاي رواني خود با آن‌ها برخورد مي‌كنيم، هر چه از سلامت رواني بيشتري برخوردار باشيم به يقين آسيب‌پذيري ما كمتر خواهد بود. اميد است با برخوداري از سلامت فكر و روان به موفقيت‌هاي بيشتري رسيده و بيش بر مشكلات غلبه كنيم.....
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 6966 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:14 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل