تحقیق امتيازات نظام حقوقي اسلام

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع امتيازات نظام حقوقي اسلام،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امتيازات نظام حقوقي اسلام
نظام حقوقي اسلام بهترين نظم حقوقي را ايجاد كرده و به همين دليل، نظامي است استوار، ماندگار و پويا. امتيازات اين نظام مرهون ويژگي­هاي ذيل است:
1. وحياني بودن
سكولاريست­ها و طرف­داران آنها با اين ادعا كه «حقوق اسلام از دين اسلام جداست و اگر احكامي از قرآن به حقوق اسلام راه يافته است، بايد با ديدگاه حقوقي به آن نگريست، نه ديدگاه ديني؛ چون حقوق اسلامي مجموعه احكامي است امضايي كه بر مبناي عرف عام و عقل عملي بنا شده است»، (46) در عرفي جلوه دادن نظام حقوقي اسلامي و در نتيجه، انكار صبغة ديني آن، تلاش­هاي فراوان كردند. اما واقعيت چيزي جز اين است؛ زيرا نظام حقوقي اسلام:
اولاً، نظامي الهي است؛ چرا كه منشأ اعتبار قواعد حقوقي آن، ارادة تشريعي خداوند متعال است.
ثانياً، اين حقوق الهي، حقوق ديني است؛ چرا كه آورندة آن پيامبري الهي است و حقوق اسلام در متن دين و آيين اسلام قرار دارد و از آن جدايي­پذير نيست. اين حقيقت، حتي از ديد حقوق­دانان غربي نيز پنهان نمانده است. رنه داويد در اين زمينه مي­نويسد:
هيچ اسلام­شناسي نمي­تواند به خود اجازه دهد كه از حقوق اسلامي بي­خبر باشد. اسلام در جوهر خود، همانند مذهب يهود، دين قانون است. به قول برگ استراسر، «حقوق اسلامي، عصارة روح حقيقي مسلماني، قطعي­ترين مظهر فكر اسلامي و هستة اساسي اسلام است.» (47)

دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 5192 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:11 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.