تحقیق اهداف مجازات درآيينة مكاتب كيفري

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع اهداف مجازات درآيينة مكاتب كيفري،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:

اشاره:
كاوش از چرايي كيف در دو حوزة بررسي زيرساخت­ها و نيز دستاوردها و پيامدها انجام مي‌گيرد كه از رويكرد نخست به «مباني» (1) و از رويكرد دوم به «اهداف مجازات» ياد مي­شود. هر چند مرزبندي اين دو رويكرد و جداسازي دقيق آنها چندان آسان نمي­نمايد، به گونه­اي كه گاه درهم مي­آميزد، ولي با اين وجود در نوشتار كنوني تلاش شده است دستاوردها و نمودهاي عيني مجازات، يعني اهداف به جاي پايه­هاي استوار سازي آن (مباني)، با پررنگي بيشتر دنبال شود. گفتني است اين بررسي در دو نگرش اسلام و مكاتب كيفري حقوق موضوعه انجام گرفته است.
مبحث نخست: اهداف مجازات درآيينة مكاتب كيفري
جز سال­هاي آغازين قاعده­مند كردن مجازات، يعني پس از دوران انتقام خصوصي كه بيشترين هدف كيفر را فراهم­سازي عدالت مطلق و سزادهي به مجرم تشكيل مي­داد، از آن پس اين هدف جاي خود را به هدف پيشگيري از جرم و بازپروري مجرم از مجازات سپرد. (2) براي آگاهي بيشتر از چگونگي ساماندهي به اهداف مجازات، توجه به راهكارهاي برگرفته شدة آن در سه مرحله از انجام جرم سودمند مي‌نمايد:
الف. پيش از رويداد جرم: برخي از مهم‌ترين راهكارهاي پيوسته به اين مرحله تأثيرگذاري بر زمينه‌ها و شرايط انحراف‌پذيري مجرم و انجام جرم از سوي او، افزايش امنيت اجتماعي، كاركردهاي پيشگيري همسان با سن بزهكار، آموزش آگاهي­هاي بايسته اجتماعي، تربيت اخلاقي- اجتماعي اشخاص به منظور در امان ماندن از كج­روي، گسترش سركشي­هاو پيوندها در هنگام انجام برنامه­هاي گروهي، مدارس و مانند آن براي ياري رساندن به اعضاي گروه در گره‌گشايي از مشكلات رفتاري، آموزش جرايم و مجازات­هاي آنها.



دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 6163 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:14 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل